به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، میثم زارعی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زنحانرود در این باره گفت: استفاده از فناوری FRP در این پروژه موجب افزایش مقاومت سازه شده و با توجه به خوردگی بتن و آشکار شدن آرماتورهای تیر ذکر شده به دلیل عدم امکان جابهجایی و احداث قرنیز، در قسمت بالایی این تیر در روی عرشه پل، به صورت درجا از این روش نوین استفاده شد.
وی همچنین تأکید کرد: این روش نوین، برای سومین بار در ابنیه فنی زنجانرود در حال استفاده است که پیش از این نیز طی چند سال گذشته، در محور ترانزیت زنجان میانه، نتیجه موفقی از این اقدام حاصل شده بود و به عنوان راهکار بهینه برای مقابله با مشکل خوردگی بتن اجرا شده است که به دلیل استفاده از الیافت مقاوم و مزیتهایی چون وزن کم و استحکام بسیار بالا، مورد توجه قرار گرفته است.
زارعی در ادامه افزود: برنامهریزی برای اجرای پروژههای مشابه در ۳ پل دیگر استان در حال انجام است و نظارت فنی بر پلهای حیاتی استان که قبلاً انجام شده، مجدداً مورد بازرسی قرار خواهد گرفت تا اقدامات بهسازی و مرمت انجام گیرد.
رئیس اداره راهداری زنجانرود خاطرنشان کرد: پل آزادراه زنجان-تبریز در تقاطع نیکپی ماهنشان از مهمترین پروژهها و شریانهای ارتباطی منطقه محسوب میشود و با تکمیل این پروژه، بخشی از برنامههای حملونقلی استان تحت پوشش قرار خواهد گرفت که با اولویت رعایت مسائل ایمنی در حال بهسازی و تعریض و بهره برداری از رمپ و لوپهای احداثی است.